Dit verhaal verscheen eerder in ons personeelsmagazine Wat is er Loos.

Met je gezicht levensgroot langs de A7, of jezelf tegenkomen op een banner tijdens een avondje naar de bioscoop. Ambassadeur zijn van Simon Loos is een bijzondere taak. Zo zien Sam, Danny, Ruud, Ellen en Chris dat ook. Zij zijn namelijk met veel plezier, én trots, onderdeel van de campagne ‘Zonder jou’. Hoe is het om opeens zó zichtbaar te zijn? 
Waarom heb je ‘ja’ gezegd op de vraag of je ambassadeur wilde worden?
Danny trapt af: ‘Ik ben lyrisch van vrachtwagens. Door mee te doen aan deze campagne kan ik dat aan iedereen laten zien. Daarnaast ben ik ook heel blij met Simon Loos als werkgever, dus daar zet ik me graag voor in.’ Ook Ruud en Chris zijn het hiermee eens. Ruud: ‘Ik kan me helemaal vinden in de boodschap van de campagne; de chauffeurs in de spotlight zetten.’ Chris vult aan: ‘Je doet normaal altijd gewoon je werk. Maar het is heel leuk om eens op deze manier iets voor Simon Loos te kunnen betekenen. Ik ben trots op mijn werk en promoot dit dan ook graag.’
Sam en Ellen willen heel graag laten zien dat je als vrouw ook gewoon achter het stuur kunt kruipen. Ellen: ‘Ik pas niet zo in het standaard plaatje. Ik ben een vrouw en heb op latere leeftijd pas mijn rijbewijs gehaald. Ik werk nu parttime op de vrachtwagen. Hier zijn mensen altijd verbaasd over. Weinig mensen weten dat dit een optie is. Daarom vertel ik graag hoeveel er mogelijk is bij Simon Loos. Hoe bijzonder is het dat ik met mijn enthousiasme ook anderen enthousiast kan maken.’
Hoe vind je het dat je in heel Nederland te zien bent?
Danny: ‘Ik vind het super! Het is fantastisch om het vak zo te kunnen uitdragen. Daarnaast herkennen veel mensen mij ook en spreken ze me erop aan. Natuurlijk familie en vrienden, maar ook onbekenden op distributiecentra.’ Ook Sam wordt al regelmatig herkend. Ze vertelt: ‘Ik heb zoveel positieve reacties gehad. Natuurlijk zit er ook altijd wel een iets mindere bij. Maar ik vind het vooral gaaf om te zien hoe ver ik gekomen ben.’ Sam is namelijk als boodschappenbezorger bij Simon Loos binnengekomen. Binnen no-time groeide ze door naar CE-chauffeur. Ellen: ‘Toen ik met mijn hoofd op een billboard bij de A7 stond, stroomden de appjes wel binnen’, lacht Ellen. Ze krijgt inmiddels dan ook regelmatig de vraag wanneer ze nu eens een kop koffie of een lekker toetje langs komt brengen. Hier kan ze dan ook wel om lachen.
Een leuke bijkomstigheid van het ambassadeurschap is volgens Ruud de saamhorigheid als groep onderling. ‘We hebben een goede klik met elkaar. Hier had ik vooraf niet bij stilgestaan. We hebben allemaal het beste voor met Simon Loos en doen hier hard ons best voor. We zijn allemaal positief en dat zorgt ervoor dat we zo’n leuke groep zijn. Eigenlijk is dat best logisch, maar niet iets wat ik vooraf had verwacht!’
Ambassadeur zijn, wat betekent dat eigenlijk?
Alle ambassadeurs zijn het erover eens dat iedereen binnen Simon Loos eigenlijk een ambassadeur is. Ruud: ‘We zorgen er samen voor dat alle producten bij de supermarkt komen. In je eentje kom je niet zo ver.’
Ellen is zich heel bewust van haar rol als ambassadeur. ‘Je rijdt in een vrachtwagen met levensgroot de naam van het bedrijf erop. Ik ben me daar altijd bewust van. Ik laat zien dat ik het naar mijn zin heb en mij netjes gedraag op de weg. Je wordt altijd gelinkt aan Simon Loos, want de naam staat levensgroot op de wagen. Je bent daarom echt een voorbeeld.’  
Danny sluit zich hier volledig bij aan: ‘Zo zie ik dat ook. Overal ben je het gezicht van Simon Loos. Dit geldt voor iedere chauffeur. Dit probeer ik altijd uit te dragen door bijvoorbeeld hoffelijk te zijn op de weg.’ Chris knikt: ‘Wij zijn nu misschien het gezicht, maar iedereen die bij Simon Loos werkt is het visitekaartje van het bedrijf.’ 

Je droombaan net gemist?

Of wil je updates ontvangen met nieuwe en relevante vacatures? Stel een job alert in!